Hírek

5 népszerű jógafajta

Manapság, hogy a jóga elterjedtebbé vált, egyre több helyen próbálhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbb jógatípusokat szerte az országban.


A választásban elsőként el kell döntenünk hogy pontosan mit is szeretnénk elérni a jógával, és hogy mennyire aktívan akarjuk csinálni. Összegyűjtöttünk 5 népszerű jógafajtát, hogy segítséget nyújtsunk a választásban.

Hatha jóga
A legelterjedtebb irányzat. A ,,Ha” szó Napot jelent, a ,,Tha” pedig Holdat, kiegyensúlyozza a Nap és Hold erejű energiákat a szervezetben. Lassú, lépésről lépesre haladó jógatípus, amelynek fő célja a légzéstechnikák elsajátítása. Kezdőknek ez a legideálisabb, itt segítenek begyakorolni az ászanákat is. A hatha jóga fő célja a testileg kiegyensúlyozott állapot elérése.

 

Ashtanga jóga
Az Ashtanga a legnehezebb fizikai jógatípus, nagyon hatékonyan fejleszti az állóképességet, és a fizikumot. Kötött, összesen hat gyakorlósorozatból áll. Ez a jógatípus a legkiválóbb azoknak, akik keményen szeretnének gyakorolni. A lényege, hogy a tekintetet, az elmét, és a légzést összekapcsolja és ezáltal egy mozgó meditációvá váljon a gyakorlat.

 

 

Iyengar (ájengár) jóga
A Ilyengar jóga lényege, hogy a pózokat minél precízebben, pontosabban és biztonságosabban végezzük. Jótékony hatása az erőnlét növekedése, a hajlékonyság, valamint az egészségügyi állapot javulása. Az órák egyszerű pózokkal kezdődnek, majd folyamatosan nehezülnek, ezt követi a relaxáció, amelybe a légzéstechnika is be van építve. A biztonságosabb gyakorlás érdekében különböző eszközöket is használnak, pl. fal, heveder, tégla.

 

 

Bikram jóga
A Bikram jógában 38-40 fokos, felmelegített teremben végzik a gyakorlatokat, 40%-os páratartalommal. A meleg azért szükség mert csökkenti a sérülés kockázatát, nő a pulzusszám és ezzel növekszik a gyakorlatok intenzitása is. A meleg miatt fokozottabb az izzadás is, így a méreganyagok gyorsabban távoznak. 26 ászanát és két légző gyakorlatot kell végrehajtani ugyanabban a sorrendben, két sorozatban.

 

 

Kundalini jóga
A Kundalini jógában a hangsúly az önismereten van, célja hogy megismerjük vele saját magunkat, és a belső tudatosságot. A Kunadalini jógáról azt tartják, hogy a hétköznapi ember jógája. Bárki számára elvégezhető gyakorlatokat tartalmaz, amelyek kortól és fizikai állapottól függetlenül is elvégezhetőek. Az órákon főként a meditáción és a testtartásokon van a hangsúly.

Keresés